Spanjaard, Spanjaardin, Spanjaarden en Catalanen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu Spanjaard, Spanjaardin, Spanjaarden en Catalanen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu

Spanjaard, Spanjaardin, Spanjaarden en Catalanen

Door: lisaseebregs

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

Buenas dias chicas y chicos,

Wat denken jullie nu? Lisa die een reisverslag schrijft op de vroege vrijdagmorgen, wat ging er mis? Nou, dat zal ik jullie is haarfijn uitleggen. Ik moest vanochtend om 9 uur beginnen met werken, dus ik zat om kwart over 8 gedoucht en wel aan mijn ontbijt. Word ik gebeld door een Spaans huistelefoonnummer. Dus ik dacht meteen: hé, dat zal het hotel wel zijn, laat ik maar gewoon opnemen. En ja hoor, het was Murmuri met de vraag of ik om 12 uur kon beginnen in plaats van 9 uur. Ja hoor, tuurlijk geen probleem, ik zou over 5 minuten de deur uit lopen, maar het is dat je het zo lief vraagt. Nee grapje, gewoon flexibel zijn en nu lig ik weer lekker terug in mijn bed, dus alles heeft zo z'n voordelen.

Het werd ook weer eens tijd voor een update, bijna 1 maand niks geschreven en kreeg toch ook weer vragen van vriendinnen waar mijn volgende reisverslag bleef hihi. Hier is hij dan! :)

7 weken en 2 dagen verblijf ik nu met veel plezier in lovely city Barcelona. Alles gaat goed hier! Op stage gaat alles goed, voel me heel erg op mijn gemak in het hotel en het voelt eigenlijk alsof ik er al heel lang werk. Dat gevoel had ik eigenlijk meteen al en dat maakt het werken ook prettiger. Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat er geen vooruitgang zit in mijn stage tot nu toe. Ik ben nog steeds kamers aan het poetsen. Mijn housekeeping manager belooft met de hele tijd dat ik om 8 uur 's ochtends voortaan mag beginnen, zodat ik haar taken kan leren en straks kan overnemen, maar telkens komt het er niet van. Nu komt het omdat Magda is uitgevallen vanwege een operatie en lang herstel (wat ze overigens 2 dagen van tevoren aankondigde), maar Magda werkt heel vaak de dienst van 12 tot 8, dus die moet ik nu wat vaker overnemen. Geeft verder ook niks, want ik begrijp het ook helemaal en zoveel extra taken zijn het ook niet denk ik. Dat is ook een beetje het 'probleem'. Er valt niet zoveel door te groeien of zoveel te supervisen in het hotel, want mijn manager poetst ook de hele dag kamers mee als het nodig is. Maar goed, ik heb een leuk vooruitzicht: vanaf 1 november begin ik bij de receptie en moet ik af en toe tussendoor wat dagen bij de housekeeping draaien, dus lekker veel afwisseling en een nieuwe uitdaging! Receptie is niet mijn sterkste kant, met die computers en klachten van gasten behandelen. Maar het is alleen maar goed dat ik dit nu ga doen, want hier moet ik veel meer moeite voor doen en concentratie voor hebben en hopelijk leer ik er veel van. Ik ben benieuwd! Zoals ik al eerder zei, het bedrijf en mijn collega's zijn super en dat is echt heel fijn!

Met mijn Spaans gaat het redelijk. Ik begrijp echt heel goed wat ze tegen me zeggen en zeg ook altijd wel iets terug, maar ik moet echt nog wat meer leren om betere zinnen te maken en beter met de verschillende werkwoord tijden te werken. Lekker veel oefenen, dan komt het helemaal goed! :)

Hier in huis is ook alles top, gezellig met de meiden en lekker ons eigen plekje. Deze week is een week vol met bezoekjes! Annelotte haar zusje is geweest en vandaag staan haar vriendinnen op de stoep. Bij Marjolein zijn haar ouders, zusje en broertje geweest en gisteravond sprong ze denk ik een gat in de lucht toen haar vriend hier aankwam. Bij Iris zijn haar ouders hier de hele week, dus ook lekker veel tijd om leuke dingen mee te doen. En bij mij is mijn lieve papa geweest samen met Ellen en Sammie. Dat was echt onwijs leuk! We hebben veel leuke dingen gedaan. We hebben een dag lekker de ramptoerist uitgehangen door met zo'n hop-on-hop-off bus te gaan. We zijn toen lekker bij de haven en ramblas uitgestapt en hebben daar rondgelopen en paella gegeten. Daarna zijn we door gegaan naar Park Guëll, beetje rondgeslenterd en wat gedronken. En daarna heb ik ze meegenomen naar een heel goed tapasrestaurant. De volgende dag hebben we bij mij in de buurt wat rondgelopen en zijn ze naar mijn huisje komen kijken. Daarna zijn we overheerlijke, niet normaal lekkere sushi gaan eten die ik de vorige keer met Iris en Jaimy had gegeten. Na het eten heb ik ze meegenomen naar mijn hotel, daar mocht ik ze een kleine tour geven en hebben ze een paar collega's ontmoet. Daarna heb ik ze meegenomen naar een van de leukste wijkjes van Barcelona en hebben we daar nog heerlijk wat rondgelopen en zijn we daarna bij de haven wat gaan eten. Toen ben ik nog even mee gegaan naar hun hotel, want ik wilde natuurlijk nog geen afscheid nemen, dus heb ik nog gezellig met papa een wijntje gedronken.

Twee bezoekjes heb ik nu gehad waarvan ik erg heb genoten. Het was echt super. Over 3 weekjes staat mijn volgende bezoek voor de deur en dat is toch wel héééél leuk bezoek: Basjeeeeeeee!

Om mijn verhaal af te sluiten, heb ik een paar leuke wist-je-datjes op een rij gezet, van dingen die me hier zijn opgevallen. Naar een idee van mijn vriendinneke Julia Blok aan de andere kant van de wereld, maar ik vond het zo leuk en het omvat zoveel dingen dat ik het lekker een na-aap. Vind Juul vast niet erg :)

Wist je dat?
- Spanjaarden geen enkele schaamte kennen? Terwijl iedereen in Nederland onhandig staat te doen als ze zich omkleden, trekt menig Spanjaardin gewoon haar onderbroek of BH uit zonder enige schaamte of onhandig gedoe.
- Spanjaarden elkaar in de metro helemaal aflebberen en dat je dan denkt: huur een kamer.
- Spanjaarden in hun vingers knippen of een bepaald geluid maken als ze je aandacht willen?
- Spanjaarden familie erg belangrijk vinden. Toen ik mijn rooster van december kreeg, was meteen de vraag: Ga je met kerst naar je familie in Nederland?
- Spanjaarden de eerste paar uur van hun werkdag heel hard werken en heel veel doen, zodat ze daarna heel erg tranquilla kunnen doen?
- Spanjaarden alles op het laatste moment beslissen of dingen op het laatste moment doorgeven?
- Spanjaarden heel erg behulpzaam zijn.
- Je hier bijna niemand iets ziet eten of drinken in de metro?
- Catalanen zich zo veel geweldiger en beter voelen dan 'gewone' Spanjaarden.

Zo dat waren ze voorlopig wel! Ik had er nog wel meer, maar kan er even niet meer opkomen. Misschien kunnen Annelotte, Marjolein, Iris en Julie even aanvullen hihi?

Lieve mensen, het gaat jullie goed daar in Holland! Ik denk veel aan jullie en tot snel via welke manier dan ook!

¡Hasta luego! xxxxxxxx

  • 18 Oktober 2013 - 10:21

    Sabine Van Der Wou:

    Hoi.lisa

    Wat fijn dat je het nog steeds goed hebt.
    Leuke.verhalen hoor en ik.hoop dat je snel in het hotel.ook.kan vorderen.
    En wat leuk.al.die visite en waar je ze dan mee naartoe neemt.
    En de wist je datjes ook erg.leuk.zou ze erin houden.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal veel sucses en plezier nog.
    En oh ja nog bedankt.voor je felicitatie :) erg lief.

    Xxx sabine van der wou

  • 21 Oktober 2013 - 10:30

    Luba:

    Oh, lies het klinkt echt super leuk daar! Geniet er nog van!
    Ps. je schrijft trouwens echt heel fijn/vlot :)

  • 22 Oktober 2013 - 13:50

    Marjolein:

    Weer een leuk verhaal Lies! Ook dat laatste is erg grappig! xx

  • 22 Oktober 2013 - 19:12

    Opa En Oma De Kock:

    lieve lisa
    bedankt voor de mooie kaart
    ik zie wel dat je toch ook nog aan ons denkt
    heel erg liefvan je
    nou je hebt de zon ook overgestuurd want het was vandaag hier ook 22 graden
    dus het helpt wel hoor
    ja en we zijn vandaag ook nog een eind weesten rijden
    heel erg fijn was dat
    wij zijn blij dat jij het daar ook fijn hebt
    we wensen je nog een fijne stage tijd toe en hopelijk snel tot ziens
    groetjes van opa en oma de kock

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 5763

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage in Barcelona, Spanje

Landen bezocht: