¡Feliz año nuevo a todos! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu ¡Feliz año nuevo a todos! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu

¡Feliz año nuevo a todos!

Door: lisaseebregs

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

¡Feliz año nuevo a todas! Happy new year to everybody! Gelukkig nieuwjaar voor iedereen! :)

Buenas noches guapos y guapas,

Het is weer tijd voor een reisverslagje in het nieuwe jaar, yeahhhh! Zoals ik net al zei wens ik jullie allemaal een heel gelukkig, gezond, liefdevol en vooral een fantastisch 2014! Zeker voor alle die in 2013 veel pech hebben gehad of dat jaar liever achter zich laten! Ik hoop dat jullie oudjaarsavond allemaal goed en vooral lekker dronken is verlopen, maar met de verhalen die ik heb gehoord is dat gelukkig aardig gelukt! Hier in Barcelona is de oudejaarsavond ook zeker niet zomaar voorbij gegaan. Ik had sowieso een heel leuk bezoekje, mijn lieve Basje! En voor Iris was Manon er gezellig en voor Annelotte haar nieuwe boyfriend Jaap-Jan. Dit vind ze vast leuk om nu te lezen en ze ligt waarschijnlijk helemaal dubbel. Maar goed, super leuk dus! ´s Avonds zat ons huisje weer gezellig vol met allemaal leuke hollandse mensen. Julie, Frederike, Jaimy, Manon, Sebas, Jaap-Jan, Annelotte, Iris, Marjolein, Margot en ik. We hebben lekker geborreld en na 12 uur barstte de party los. Spaanse en Nederlandse muziek en dansen maaaaar! Het was eigenlijk iets te gezellig, want voordat we naar de club gingen was het ondertussen al een uurtje of 3.. Daarna hebben we heel lang in de rij gestaan voor de entree, jassen en ook voor de drankjes. Wel een hele leuke club met goede muziek! Ook Shakira dacht er zo over, zij was hier namelijk ook te vinden met haar vrienden in een VIP gedeelte. Leuk om te zien! Het enige rare was dat ik deze oud&nieuw vrijwel geen vuurwerk heb gehoord en heb gezien. Het is hier sowieso verboden om privé vuurwerk af te steken en daarbij is het gewoon onmogelijk tussen al die hoogbouw van flats hier.

Ook de kerstdagen zijn we met z´n allen goed doorgekomen. Het was wel raar om hier te zijn zonder familie, maar toch heb ik het leuk gehad. Kerstavond zat ons huisje weer gezellig vol met vriendinnen en bezoekjes van hihi. Julie was er met haar moeder en stiefvader, Lot met haar mama en zusje, Marjolein en Jesper, Margot en Tim en Sebas en ik. De moeder van lot had lekkere soep gemaakt en wij zelf hadden de hapjes gemaakt. Het was een super gezellige avond! Op eerste kerstdag hebben Sebas en ik samen een chilldagje gehouden en zijn we ´s avonds uit eten gegaan met Marjolein en Jesper. Heel komisch trouwens. We hadden gereserveerd bij een restaurant, want die hadden een aantal leuke menu´tjes voor een leuke prijs. Eenmaal binnen en zittend aan een tafel zijn we na 2 minuten opgestaan, omdat het restaurant heel kil was, de menu´s in een keer veel duurder waren en we hier echt niet onze Eerste Kerstdag door wilden brengen haha. Toen zijn we lekker tapas gaan eten en was ook deze dag weer geslaagd. Tweede Kerstdag moest ik gewoon weer werken, maar ben ik ´s avonds met Basje nog wel lekker gaan eten. Ik heb echt een aantal top dagen gehad met Bas, we hebben veel leuke dingen gedaan, veel gechillt en lekker van elkaar genoten.

Op stage gaat ook alles goed, nog steeds receptie en dat bevalt me goed. Veel contact met gasten en daar houd ik van! Vooral als ik lekker een eindje weg kan praten met de gast, dat gaat in het Spaans niet altijd even makkelijk, but I try! Verder maak en zie je hier ook genoeg. Laatst kwam er een man en een vrouw bij de receptie en die vroegen of er nog een kamer vrij was voor die nacht. Ze zagen eruit als zwervers, maar goed, verder konden ze niet van elkaar af blijven. Ze bleven, maar kussen en knuffelen. Wij natuurlijk blij dat we een kamer konden verkopen, maar achteraf had mijn collega wel een beetje spijt, omdat ze niet helemaal in kon schatten wat voor mensen het precies waren. Wantttt, toen we eenmaal om de paspoorten van beiden vroegen, zei meneer doodleuk: die van mevrouw krijgen jullie niet, want ze is nog getrouwd. Okeeeee dan.. Nouja sorry meneer, we moeten beide paspoorten hebben. Uiteindelijk heeft hij het wel gegeven en ging mevrouw dus gezellig vreemd.. Pff, bizar!

Ik zie echt veel verschillende mensen hier, echt gek soms waar al die mensen vandaan komen. Tot nu toe heb ik al voor me gehad: Nederlanders, Belgen, Duitsers, Engelsen, Fransen, Spaansen, Italianen, Roemenen, Scandinaviërs, Amerikanen, Canadezen, Brazilianen, Portugezen, Russen, Chinezen, Japanners, Arabieren en ik denk dat ik er nu nog een hoop vergeet. Niet te geloven soms! En allemaal zo verschillend en sommige ook zo slecht sprekend Engels.. Ik heb ook al een aantal bekende Nederlanders hier gezien en gesproken in het hotel, Danie Bles en vandaag Ibrahim Afellay.. Ook niet vervelend!

Vandaag zijn ook de laatste 4 weken alweer aangebroken met gelukkig nog een hoop leuke dingen in het verschiet. Aanstaande maandag ga ik naar Jaimy toe in Sitges het homo-dorpje verder op, dinsdag ga ik samen met Manon en Iris naar de Sagrada en woensdag samen met Marjolein en Iris naar jaja FC Barcelona. Met Marjolein ga ik nog een keer naar Cava de Freixenet, waar cava gemaakt wordt en natuurlijk ga ik nog lekker shoppen en een paar feestjes bouwen met de meiden.

Ik ben echt elke dag meer dankbaar voor deze kans en dat ik deze kans ook gepakt heb. Het is een geweldige ervaring en die pakt niemand me meer af. Ik heb ook weer een paar nieuwe en bijzondere vriendschappen gesloten in korte tijd en dat is me zoveel waard. Ik was al aan het genieten, maar deze laatste maand natuurlijk nog even extra en dan kom ik over 4 weken Tilburg en Maastricht weer onveilig maken! Ik kan niet wachten!

Lieve mensen, ik spreek jullie nog via alle mogelijke wegen en ik vind het lief dat er zoveel aan me gedacht wordt. Zojuist kreeg ik nog een leuk filmpje van Perry doorgestuurd met alle wintersport vrienden die samen op de jaarlijkse nieuwjaarsborrel zijn. Echt super! Ohjaaa, en Monika was samen met haar vriend in Barcelona en was ook nog een bezoekje aan het hotel komen brengen! We hebben gezellig zitten kletsen en herinneringen aan mijn werk in het Willem II stadion opgehaald.

Muchos besos y hasta pronto!

P.S. Soms is de receptie ook heel erg saai, want zoals nu heb ik al de vanaf 4 uur niks te doen (ik begon om 3 uur). Ik vermaak mezelf met schooldingen, dit verslag, nieuws en andere onzin, want Januari is nu eenmaal een rustige maand en dat weet ik nu als geen ander.

  • 04 Januari 2014 - 21:45

    Riet Van Beers:

    Lieve Lisa, een leuk verslag weer. Fijn dat je het zo goed maakt en het gezellig hebt naast het (harde) werken. Opa en ik wensen jou ook alle goeds, geluk, gezondheid en dadelijk weer een stralend vervolg in Nedeland. De laatste 4 weken kom je wel vrolijk door; die zullen om vliegen. Wij kijken verlangend naar je uit.
    Nog een goede tijd. Dikke kussen en liefs,
    Opa en oma.

  • 05 Januari 2014 - 10:11

    Lisanne:

    Hahahaha die man en vrouw die vreemdgingen en een kamer wilden boeken! En Shakira en Afellay, ook niet verkeerd.. Daar is Justin Bieber niks bij, haha:)
    Dikke knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 5767

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage in Barcelona, Spanje

Landen bezocht: