VERHAAL(tje) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu VERHAAL(tje) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Lisa Seebregs - WaarBenJij.nu

VERHAAL(tje)

Door: lisaseebregs

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 September 2013 | Spanje, Barcelona

Hola guapas!

Hoe is het daar bij jullie in het mooie Holland? Houden jullie het nog een beetje vol met het weer daar of willen jullie het liefst allemaal spontaan komen overwinteren bij mij? Dat zou ik stiekem helemaal niet erg vinden hoor, want ik mis mijn lieve familie, vriend, vrienden en vriendinnen om me heen.

Laat ik daar mijn verhaal maar is mee beginnen, want tja het is me nu toch echt wel duidelijk dat ik voorlopig nog niet naar huis kom. In de eerste 2,5 week heb ik in een soort van roes geleefd met een soort van vakantiegevoel, maar nu is het me wel duidelijk. Lieske, ge bent hier nog voor 4,5 maand dus succes ermee.. Ja inderdaad, soms denk ik dat echt! Nu moeten jullie niet meteen allemaal gaan denken dat ik het hier saai en vervelend vind, namelijk alles behalve dat! Ik heb het harstikke naar mijn zin!! Mijn stagebedrijf is leuk, mijn appartement is fijn en als ik vrij ben doe ik allemaal leuke dingen! Ook heb ik ontzettende lieve huisgenootjes waar ik heel erg mee kan lachen, maar waar ik ook lekker bij kan huilen als het even minder gaat, dus dat is super fijn. Annelotte is natuurlijk al een heel goed vriendinnetje, waar ik altijd bij terecht kan, maar ook Marjolein en Iris zijn twee schatten! Iris weet me altijd aan het lachen te maken en Marjolein toont altijd heel veel begrip. Verder klikt het gewoon super met z'n allen en had ik dit sowieso niet anders willen doen!

Op stage gaat het ook allemaal goed. Ik ben nog steeds camarera de habitación en ik vraag me sterk af of daar überhaupt nog verandering gaat komen de komende 6/7 weken. Ik vind het echt totaal geen probleem om kamers schoon te maken, want ik wist dat ik daar mee moest beginnen en dat is ook helemaal logisch. We worden allemaal opgeleid tot manager, maar dan moet je ook weten hoe het voelt om een poetsdoek in je handen te hebben en niet de grote baas te zijn. Dus in dat opzicht helemaal prima en groot gelijk, maar na 4 weken kamers poetsen straks weet ik wel hoe het moet. En na die 4 weken, blijven er nog 6 weken housekeeping over, dus..... Maar goed, ik heb nu gewoon geduld en na die 4 weken ga ik gewoon aangeven dat ik graag alle andere zaken die bij housekeeping komen kijken ook heel graag wil leren. Ik ben hier tenslotte om veel te leren. Ik ben hier voor een uitdaging en ik wil dan ook met een goed gevoel terug kunnen naar Nederland in januari. Ik wil gewoon graag verantwoordelijkheden dragen, omdat ik weet dat ik dat aan kan, maar dat daar ook wel weer uitdaging in zit. Maar goed, misschien komt het ook wel door de grootte van het hotel. Het hotel heeft natuurlijk maar 53 kamers en 5 appartementen dus geen hele grote afdelingen waarin de taken zo specifiek verdeeld zijn. Maar ja, dan zou je misschien juist denken dat het makkelijker is om verantwoordelijkheden te nemen, maar dat laten ze hier gewoon niet zo toe denk ik. De machtsafstand is hier na mijn mening toch vele malen hoger dan in Nederland. Maar goed, hoe het nu precies zit daar zal ik in de loop der tijd wel achter komen.

Mijn collega's zijn wel echt ontzettend lief en behulpzaam. En met één vrouw in de housekeeping kan ik wel zo hard lachen. Ze heet Magda, ze is 54 jaar, maar als je haar ziet zou je haar 45 schatten en ze is echt maf! Ze is heel lief en heeft het beste met je voort, maar ze kraakt verder echt alles af. Laatst moest ik met haar werken en zaten we tussendoor even wat te drinken. Ik had net een kauwgom van haar gekregen dus ik vroeg aan haar hoe dat heet in het Spaans. Nou, dat heet dus chickles, maar ze vroeg meteen hoe dat in het Nederlands heet. Probeerde ze allemaal het woord kauwgom uit te spreken, het lukte echt voor geen meter, dus daar moest ze zelf ook al heel hard om lachen. De volgende woorden die ze uitbeeldde en vroeg wat het betekende waren: borsten, vagina, piemel en seksen. Zonder enige schaamte en nou ik kwam echt niet meer bij samen met Julie die er onder tussen ook bij was komen zitten. Magda legde ondertussen in het Spaans uit welke woorden ze allemaal aan mij had gevraagd, waarop alle andere collega's ook helemaal in een deuk lagen. Het was echt hilarisch! En dan heb ik jullie nog niet verteld, wat hier het gebaar is van roddelen of klikken. Als ik thuis ben zal ik het voor doen haha! Met de rest van de dames klikt het ook heel goed en probeer ik er zoveel mogelijk gesprekjes mee te voeren.

Julie en ik hebben vorige week bij een vergadering mogen zitten met alle hoofden van het hotel, dus dat was met de general manager, front office manager, housekeepingmanager, f&b manager, chef en hoofd technische dienst. Dat was echt interessant. Zo kregen we de financiële situatie van het hotel te zien, hoogtepunten wat betreft evenementen, VIP gasten en zaken die goed zijn gegaan en zaken die beter kunnen.

Ik heb trouwens ook echt al veel leuke dingen gedaan, bijna alleen maar leuke dingen! We hebben lot haar verjaardag goed gevierd op 6 september. Toen zijn we lekker uit eten gegaan en daarna naar de opium. Was echt een super avond! Op 11 september stond mijn eerste bezoekje al voor de deur: Antoinette, mijn schoonzuske! Ik moest helaas wel gewoon werken die dagen, maar we zijn gezellig over de ramblas gewandeld en daarna richting de haven gelopen en daar nog lekker gegeten. De volgende avond zijn we naar Plaza Espanya gegaan en hebben we naar de fonteinenshow gekeken, ook super gaaf en de volgende ochtend ging ze weer terug naar huis. Althans, dat was de bedoeling! Ze mistte haar bus naar het vliegveld van Reus, waardoor ze haar vliegtuig sowieso niet meer zou halen en een taxi kostte 150-160 euro... Dus toen hebben we als een gek gezocht naar een goedkoop ticket en kon ze uiteindelijk nog aan het eind van de middag naar huis. Dat was echt even stressen, wow.. Maar ze is weer veilig in het koude Holland gelukkig.

Afgelopen weekend ben ik samen met Annelotte en Iris naar Park Güell geweest en hebben we daarna een wandeling gemaakt waar we bij een super leuk koffietentje uit kwamen en een overheerlijk ijssalon. Het park was ook echt heel mooi en leuk om te zien, echt een aanrader! 's Avonds kwam Jaimy gezellig naar Barcelona en toen zijn we lekker tapas gaan eten en cocktails gaan drinken. Nou en de volgende dag is mij misschien nog wel het meest bijgebleven. Jaimy, Iris en ik gingen op pad en we hadden in een boekje gezien dat er een heel leuk sushi restaurant zat met een menu'tje voor 12 euro. Wij gingen daar dus naartoe, geen menu te bekennen, maar die sushi was lekker! Oh my god, niet normaal!!! Echt, ik nam een hap en ik zat echt: wow, dit is echt heel lekker. We hadden hele 'gewone' sushi met zalm en tonijn, maar ook een hele bijzondere met mozzarella, zongedroogde tomaat, avocado, pesto en zalm en ook nog een met gefrituurde garnaal erom heen. Echt zóóóóóó lekker!

Gister was ik lekker vrij en toen ben ik gezellig met Marjolein gaan lunchen en koffie gaan drinken, want Marjolein hoefde pas om 3 uur te beginnen. Zo konden we nog wat gezelligs doen samen, omdat wij niet altijd de weekenden vrij hebben. 's Avonds ben ik gezellig met Julie gaan eten en daarna gingen we naar Ralf en Annelotte die samen een cocktail waren gaan drinken, maaaaaaar... We waren bijna bij het tentje waar zij zaten, toen we via Iris de mededeling kregen dat Annelotte haar tasje was gejat met werkelijk waar alles erin. En dat terwijl ze dat tasje gewoon tussen haar benen hield.. Echt erg en natuurlijk super super super kut! Gelukkig heeft ze haar pinpas meteen kunnen blokkeren en gaan we straks aangifte doen bij het politiebureau. Ik ben benieuwd!

Vandaag heb ik lekker een lui dagje en wist ik hier toch nog veel meer te schrijven dan ik dacht hihi. Ik kijk echt uit naar mijn volgende bezoekje 12 t/m 15 oktober: papa, ellen en sammie! Jeeeeehhh! Verder skyp of facetime ik lekker veel met Basje, mama, papa, Sabine, Kitty, Caro, Aafje en gister ook Romy even gezien via skyp. Echt, wat een uitvinding is dat toch! Helemaal chill!

Oke, volgens mij heb ik nu wel weer genoeg gekletst en zal ik mijn erasmus formulier is gaan regelen.

Dikke dikke dikke zoenen, muchos muchos besos xxxxxxx

en nog even extra veel liefs voor mijn collega's van Square in Holland, jullie zijn toppersssssss!

  • 20 September 2013 - 14:45

    Jose Van Boxtel:

    Hoi schatje
    Weer een super verhaal,wat kun je toch gezellig schrijven!!,en vertellen
    Wat een belevenissen ben super trots op je
    Liefs mama adios xxxxx
    Love you

  • 20 September 2013 - 18:02

    Sabine Van Der Wou:

    Lisa wat maak je toch veel leuke dingen mee.
    Heb echt respect voor je en ben blij dat je het leuk en leerzaam vind.
    Ik lees je verhalen ook en wat een leuke verhalen en vele eravringen lees ik wel.
    Nou tot je volgende verhaal.

    Liefs x sabine

  • 27 September 2013 - 23:29

    Riet Van Beers:

    Leuk zo'n uitgebreid verslag van jou te lezen en fijn, dat je het naar je zin hebt.
    Het is hier mooi herfstweer.
    Lieve groeten uit Etten- Leur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 5779

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage in Barcelona, Spanje

Landen bezocht: